Blog internetowy - reklama w sieci Blog o promocji stron poprzez umiejętnie wykonaną reklamę

Dlaczego powinno się pomyśleć nad reklamą własnej strony internetowej

Posted in:

Prowadząc przedsiębiorstwo, wręcz bardzo małe, w teraźniejszych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Potrzeba obecności w internecie dotyczy już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można dosłownie stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do ewentualnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o kilka procent. Nie należy też pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. Jeśli jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy korzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy również darmowych wizytówek. Należy natomiast pamiętać, że w sytuacji darmowych albo nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w większości przypadków nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest również pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w większości przypadków poszukuje określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że w wielu przypadkach są niepowtarzalne, zbudowane specjalnie dla danej firmy, dosłownie wówczas gdy mają wspólny silnik (schemat). Tożsamo jak z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w zdecydowanej większości przypadków otwiera kilka podobnych, ale zagłębia się w tekst jedynie jednej, dwóch. Warto wspomnieć, że pierwsze złudzenie jest najbardziej istotne, jeśli będziemy posiadać usterki, brzydką szatę graficzną lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie dobra strona kodowa) to potencjalny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Powinnaś również mieć świadomość tego dla jakiej targetowej grupy naszych klientów pragniemy dotrzeć, gdyż przeciwnie będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, przeciwnie dla osób starszych bardzo podobnie jak równieżnaczej dla klientów na produkty normalnego użytku, a inaczej dla towarów niszowych w większości wypadków elitarnych, ekskluzywnych. Należy też pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można żeby dosłownie śmiało stwierdzić, że tego typu łącze posiada mniejszość użytkowników globalnej sieci Internet. Dlatego przy tworzeniu strony www powinnaś uwzględnić czy chcemy dużo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również najprostszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można bez wątpienia połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik pragnie oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy także we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są częściej osoby nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, ale które żądają dobrze wykonanej, specjalistycznej usługi. Teraz poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się potencjalny cennik usług , a oprócz tego zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nawet jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale prawie każdy chciałby spostrzec jak wygląda usługa którą oferuje.

Comments are closed