SEO & SEM to dziedzina pośród branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak należycie to mało kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeżeli już nie obraca się bezpośrednio w temacie albo również przenigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie funkcjonowania już początkowo sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa perfekcyjnie sprawdza się w sytuacji promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik sieci Internet wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najbardziej spełniają kryteria odszukiwania. Celem pozycjonera jest natomiast sprawienie (aktualnie poprzez funkcjonowania pozycjonerskie), ażeby pomiędzy rezultatów wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 wyników organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, wyjątkowo wówczas, gdy pozycjonowanie prowadzone jest dla średnio nieprostych , a dodatkowo nieprostych fraz kluczowych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi w pewnych sytuacjach włożyć w ten proces bez liku czasu i pracy, stworzyć dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o uzyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników Internetu, by sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest więc dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest PageSEO.
Comments are closed